gallery/drawing43

3 jaar geleden begonnen wij met een pilot bij een groot bedrijf in Nederland in overleg met de adviseur P&O. Het idee was om echte wellness op het werk te bieden. Dit leek een gewaagde keuze, mede omdat het niet eerder gedaan werd.

Het was ook even spannend hoe het bij het personeel ontvangen zou worden omdat meestal niet direct op de huid gemasseerd wordt, maar over de kleding.

Na diverse overwegingen zijn we gestart in een ruimte op locatie. 

 

In de eerste maanden was er wat gewenning nodig, dit was vooral omdat de mensen het niet kennen om deze tijd en vorm van aandacht te krijgen op het werk. 

Echter na elke massage was er een grote tevredenheid, waardering voor het bedrijf en voor het aanbod van de massage bij elke deelnemer.

 

Na 1 jaar zaten alle mogelijkheden voor de massages binnen een half uur na bekendmaking dat er weer een ronde kwam vol! De adviseur P&O en de secretaresses kregen mailtjes met bedankjes. Het personeel kwam zelfs op vrije dagen toch op het werk wanneer de massages er waren en pakten dan meteen wat werk mee. Het werkgebied breidde uit tot heel Gelderland en ook andere bedrijven sloten zich aan. Ook zijn er inmiddels een aantal locaties waar het personeel zelf, met toestemming van directie, de massages op hun werklocatie boekt (en de kosten ook zelf dragen), omdat het hen zo goed doet.

 

De waardering van deze invulling van het vitaliteitsprogramma is groot te noemen bij deze bedrijven en al lijkt het in beginsel wat vreemd om op het werk direct op de naakte rug/schouders gemasseerd te worden, het geeft een ervaring van wellness en echte ontspanning. Bovendien geven de mensen aan dat de tijdsduur ook echt een verschil maakt en dat ze het gevoel hebben dat hun rug en schouders echt veel beter aanvoelen na de massage. 

De verwarmde tafel geeft direct ontspanning en door speciale ondersteunende kussens ligt elke persoon volledig zonder fysieke spanning op de tafel. Wij zorgen  voor gepaste muziek, dit wordt ook zeer gewaardeerd door elke deelnemer. 

Wij hebben echt aandacht voor details.

 

Wat we ook belangrijk vinden is dat elke masseur m/v goed kan luisteren, geen oordeel heeft of geeft en de kennis heeft om door te verwijzen indien daar een aanleiding voor is. In de afgelopen drie jaar heeft dit bij de betreffende bedrijven een duidelijke vermindering van ziekteverzuim opgeleverd wanneer het ging over stressgerelateerde klachten en fysieke klachten. 

 

Enkele reacties van diverse deelnemers: 

 

"Zojuist voor het eerst de ontspanningsmassage gehad. Geweldig! Erg gaaf dat dit mogelijk was om aan deel te nemen en echt een super ervaring. Wilde ik even laten weten."

 

"Als iemand die de vorige keer ook gemasseerd is kan ik jullie aanraden OM JE VOORAL IN TE SCHRIJVEN  want het is heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeerlijk!!!!!! Echt top en dankjewel voor de organisatie!!"

 

"Ik ben net gemasseerd: volledig ontspannen en lekker losse spieren weer.

Mijn advies zou zijn: structureel plannen en dan misschien wel een uur per persoon (hihi)"

 

"Ik wil even aan de organisatie teruggeven dat het fantastisch was. Bij deze! Ik was helemaal het benul van plaats en tijd kwijt. Helemaal ontspannen dus!"

 

"Net weer een hele fijne massage gehad. Een dikke tien voor de masseuse en jullie die dit mogelijk maakte!

Nogmaals TOP georganiseerd en een vriendelijke groet"

 

"wat een persoonlijke aandacht, echt overal wordt aan gedacht, echt ver boven gemiddeld!"

 

 

Wij verzorgen ook massages voor particulieren, uiteraard geldt daar dezelfde zorg en professionaliteit. 

 

 

 

 

 

gallery/drawing1
gallery/drawing2

Waarom kiezen voor Optimassage